Alla inlägg den 13 februari 2009

Av Mumin - 13 februari 2009 10:14

Igår var jag på mitt första aerobics-pass! Det var så sjukt kul och passade mig verkligen perfekt. Jag fick världens energikick och vill inget hellre än gå på ett till pass typ nu!!


Jag tror att jag väger någonstans runt 53kg.. är 162cm kort.
Mamma sa idag att det är bra om jag inte går upp mer i vikt nu. Hon menar att jag har blivit fet. Jag har ju vägt så lite lite lite, jag vägde under 40kg för bara lite drygt ett år sedan. Nu har jag gått upp massor. Nästan 13kg. Det är äckligt. Jag vill gå ner igen. Jag måste gå ner i igen.

Jag tror att jag ska försöka göra mig av med mia, för helt seriöst, jag går bara upp i vikt när jag spyr och sen inte spyr. Jag ska sluta med det helt, idag ska jag inte spy. Inte imorgon heller. Och inte dagen efter det heller.

Jag har i varje fall börjat träna ordentligt.. den här veckan har varit bra träningsmässigt och idag ska jag iväg och simma med pojkvännen på eftermiddagen. Blir väl någon kilometer eller två. Trevligt. Igår var jag på aerobics.

Men jag vill se resultat på vågen. NU. Jag är trött på att gå ner något klio och sen gå upp det igen någon dag senare. Jag har inte vägt mig på snart en vecka, jag vågar inte möta siffrorna.

Idag har jag redan ätit för mycket, för mamma är hemma sjuk och jag börjar inte skolan fören två.
Mat 1 risifrutti laktosfri (182kcal) + 1 macka med ost (200kcal) + 1 banan (100kcal) + 1 kopp varm choklad med grädde som mamma gjorde åt mig när jag pluggade... (215kcal) = 697kcal

Förstår ni varför jag känner mig fet?? Men om jag simmar en timme minst i eftermiddag förbränner jag minst 300kcal och om jag inte äter någonting mer än lite middag ikväll så borde det gå bra ändå. Hoppas jag. Jag menar, enligt diverse kaloriräknare kan jag äta 1200kcal om dagen och ändå gå ner i vikt (även om det kommer ta lång tid).

697kcal - 330kcal = 367kcal (+ 500middag) = 867kcal totalt

Jag ska inte bli smal, jag ska fortsätta tills jag blir vacker!
Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket bmi har du?
 25 eller högre
 20-24
 16-19
 14-16
 lägre än 14

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards