Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Mumin - 7 februari 2009 09:10

Nu visar vågen 52,0 igen. Det är förstås bertyggande.. men jag hoppas bara att jag kan få den att visa samma imorgon (eller kanske mindre?). Jag ska verkligen försöka.. men det är så jobbigt när alla håller koll. Och till frukost (som åts med mamma) blev det två skivor Polar Kraft Extreme med ost och tomat och en kopp te + lite mandarin juice. Rätt gott, men nu kommer ångesten..


Ska, som jag kanske har nämnt, till stan idag. Hoppas jag kan komma undan den mesta maten genom att skylla på min laktosintollerans - jag kan ju inte äta allt då! Sen ikväll, middag, den lär jag ju få äta hemma. Men om jag har tur hakar mamma på min idé om att äta kycklingsallad med mathavre - känns bättre det än till exempel en köttbit med potatiskroketter och beaneasås. 


Nu måste jag hur som helst göra mig iordning!

Ha en trevlig lördag.

Av Mumin - 7 februari 2009 01:35

Detta inlägg är främst riktat till dig, "Sofie", som skrev och frågade om jag kunde ge tips på hur du skulle gå ner i vikt.


Nej, Sofie, jag tänker inte ge dig några tips. Däremot kan jag säga såhär: för att du ska må bra ska du äta frukt och grönt, en i övrigt balanserad kost, röra på dig, unna dig något gott och leva livet. Det är ingen ide att fixera sig vid siffror på vågen - tro mig, det leder aldrig till någonting bra. Lev hälsosamt, och om vågen skulle peka neråt något kilo på grund av det kan du ju se det som ett extra plus. 


Jag skulle ge allt i världen för att få gå tillbaka i tiden och ändra mig själv, så att jag aldrig började med allt det här. Detta är ingenting jag ens skulle önska min värsta fiende. Verkligen inte. Ätströningar är någonting som är oerhört lätt att få, men man märker inte riktigt själv när man tappar kontrollen och istället blir kontrollerad av sjukdomen. Ta kontrollen redan i förväg och låt dig inte sjunka, tänk inte på vågen - lev hälsosamt istället!


Och för att sammanfatta min dag..

Ja, det blir ju inte enklare av att man måste gå i simhallen och visa upp sig. För övrigt höll jag på att svimma.. Och imorgon ska jag till stan med min bästa vän som bor 6 timmar bort. Vi ska på bio och fika. Jag ska försöka att inte äta någonting, bara dricka kaffe/latte/smoothie eller ngt. Hoppas det går bra.

Idag är jag inte nöjd med intaget kalorier, eller källorna från vilka kalorierna kom ifrån. Men det är bra, för mamma och jag var o köpte träningskläder och väska åt mig. Och lite födelsedagspresenter som jag inte ännu får.. fyller år om ca 40 dagar.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilket bmi har du?
 25 eller högre
 20-24
 16-19
 14-16
 lägre än 14

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards